Repris från gårdagen....

Igår var jag till mamma å tvättade för min tvättmaskin är trasig...
Jag gör detsamma idag...idag blir det SVART tvätt som ska tvättas.

Å så kan man ju ligga å SOLA i väntan på att maskinerna ska bli klara...


Självklart hämtar jag lilla hjärtat ♥ från dagmamman.

På tal om dagmamman så är det inte många dagar kvar innan Ebba slutar hos Anette för gott:( Dagmammorna i Kils kommun har ju blivit uppsagda mer eller mindre de flesta...börjar känna lite smått ångest över detta. Det kommer många tårar inemellanåt. Anette är ju Ebbas TREDJE hem, Ebbas trygghet, MIN trygghet. Bättre människa får man leta efter. Ni måste ju ändå hålla med om att när man lämnar sitt barn till någon annan för att man MÅSTE åka å jobba för att få pengar till mat å hyra, ja då SKA det kännas TRYGGT för både barn och förälder! Med tanke på ALLA indragningar som just nu sker i kommunen så kommer det inte kännas så tryggt att lämna henne på dagis där det är SÅ mycket mera barn plus att det även där skärs ner på personal... Nä det kommer bli en jobbig höst! Jag önskar verkligen att politikerna i Kils kommun inser sitt misstag. ALLA barn passar inte på dagis, i den stökiga miljö som faktiskt är där (anser jag...) Jag vet att Ebba kommer fixa det galant, men med tanke på min utbildning så vet jag att det finns barn med särskilda behov som ABSOLUT inte ska vara på ett dagis... Men om jag skulle få välja så skulle jag ju absolut utan tvekan välja DAGMAMMA!! En mer personligare och tryggare miljö kommer dagis inte ens i närheten av!!

Ja å med det sagt så ska jag dra mig...

Ha en underbar dag mina vänner♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0