Läs mitt inlägg...

Gjorde ett inlägg på http://bevarakilsdagmammor.blogg.se/

Här kommer det:

Jag har min dotter hos en dagmamma på Dalliden. Där har hon varit sen hon var 13 månader nu är hon 4,5 år, alltså större delen av hennes uppväxt. Man skulle kunna kalla det för hennes andra hem. Det är ju så i dagens samhälle, vi föräldrar jobbar faktiskt! Måste göra det för att få ekonomin att gå ihop. Därför så känns det tryggt att ha min dotter i en så hemnära miljö som möjligt, eftersom hon tillbringar så pass mycket tid där. En trygghet och tillit till en och samma person! Det är MIN dagmamma som möter mig i dörren på morgonen och det är MIN dagmamma som möter mig i dörren på eftermiddan när jag hämtar min dotter. Jag får fullständig rapport om vad som hänt under dagen såsom mat, sömn och andra viktiga händelser. Den möjligheten finns inte på ett dagis, där det är byte av personal under dagen. Alla barn passar inte in på dagis. I MIN dagmammagrupp så träffas dagmammorna DAGLIGEN både på för och eftermiddan i olika parker, på kyrkis eller  i gympasalen. Vid lunch går dagmammorna hem till SITT välstädade hus, i en mysig hemmiljö, gör hemmagjord mat, de barn som behöver vila gör det, de övriga barnen leker. Dagen består av en blandning med stor och liten grupp! Detta är saker ett dagis INTE kan erbjuda… Ingen hemmagjord mat utan utkörd från ett storkök. Hemmiljö- in your dreams! ALLA barn ska delta i någon viss form av vila.

HUR kan man säga upp dagmammor som jobbat i 20-25 år. DOM om några har väl erfarenhet av barn och pedagogik. Nej nu duger dom inte längre, BORT med allihop. Några jobb på dagis lär dom väl inte få för dom saknar utbildning, vilket man måste ha nu för tiden vad det verkar. MEN de senaste 20-25 åren har det gått bra med OUTBILDADE dagmammor.

Det roliga är att större delen av de fåtal dagmammor som får vara kvar, ja dom är ÖVER 60 år och har inte många år kvar till pension. DET har ni räknat ut bra ni kommunpolitiker, snart är ni av med dom ALLIHOP! Grattis! Då finns det INGEN valmöjlighet för barnfamiljer i Kils kommun, då kan man välja på dagis eller dagis…

Mitt förtroende för Kils kommun är nu lika med noll. Ni har svikit mig och min dotter! Nu söker vi bostad på annan ort för i Kils kommun satsar man inte på vår framtid: BARNEN!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0