Lussebullar...

Ja idag har vi bakat lussebullar. Mmmmm va gott det luktade! Fick lite julkänslor faktiskt... Dom blev jättegoda! Ebba ska ha med till dagmamman imorgon å bjuda på. Vi hade inte så mycket plats i frysen...

Var idag iväg på ett föredrag i kommunhuset. Det var en skola från Hammarö som var där och visade upp sin verksamhet och hur dom jobbar. Dom hade kommit långt i utvecklingen! Släng er i väggen Kils kommun.... Där har man verkligen satt in resurser på de elever som behöver extra hjälp. Eleverna med dyslexi har en varsin dator som dom jobbar med. Då har ju ioförsig Hammarö kommun sökt pengar och fått bidrag. Men Kils kommun skulle ju åxå kunna göra det å FÖRSÖKA ANSTRÄNGA sig lite! Man måste sätta in resurser i TID innan det är försent. Många av dom elever jag har haft att göra med de senaste veckorna kommer att få det svårt när dom kommer till högstadiet. Jag vet att det alltid är pengarna som styr men man kanske skulle spara in på andra ställen än i skolan, på barnen....VÅR FRAMTID!!!
Nä nog skrivet om det...

Nä nu ska jag ta å lägga mig å slappa framför tvn... Har ju sovmorgon imorgon så jag behöver ju inte ha så bråttom i säng. Måste ju förbereda mig mentalt inför imorgon....ska ner å ta om proverna som inte visade som dom skulle. Hoppas på bättre resultat imorgon! Tycker ju inte om att STICKA i armen....måste titta bort så jag inte svimmar.

Sov gott alla därute....


Förresten....här kommer lite bilder från i helgen.

                   

              

            Ebba skrev sitt namn själv 
                                                                             (fick hjälpa henne med sista bokstaven)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0